tisdag 1 september 2009

Straight up Gata!

Jag tycker baggy jeans, flashiga hoodies, kritvita sneakers, och New Era kepsar...allt i perfekt färgsymbios....är så jävla läckert!
Skitsnyggt!
När jag ser min nysignade köksmästare, som är något i stil med sveriges svar på Biggie Smalls med tatueringar och hela hiphop-flavourn going on.... blir jag lite avis. Bara lite.
För jag har fattat att det inte riktigt passar mig. Skulle bara se löjligt ut om jag försökte.....eller jag skulle iaf tycka det. Det är inte riktigt jag, och det är ju just det hiphopen står för: att man ska va sig själv. Det är bara klädtillverkarna som tycker att du ska tjacka upp dig på allt du behöver för att va street.
Synd att inte kidsen fattar det.

Låt mig påminna er om att jag gjorde throw-ups på betongväggar innan ni gällivarehängsfjantar ens kunde stava till sprayburk.
Jag rockade fat laces i mina adidas innan ni ens visste vilka Run DMC var.
Och ja, jag va stylish som LL Cool J i min Kangol när han exploderade med I Need Love.
Idag rockar jag inte för stora kläder, utan föredrar kläder som sitter snyggt. Det är så jag rullar.
Allt i perfekt färgsymbios så klart..... Jag är så jävla street.
Det gäller bara att inse sina begränsningar.





2 kommentarer:

  1. Min stackars Göteborgsmorsa fick inköpslistor med sig när hon åkte till Storstaden för att jag skulle få den rätta röda Kangolen i filt och feta fat laces som ingen annan hade. Var ligger restaurangen då? Jag vill också luncha southlagat.

    SvaraRadera
  2. Men jag står ju bara i köket i nödfall....annars glider jag bara omkring o gör inte ett skit. Du vet lite som Mehmet på kvarterspizzerian: uppknäppt, hårig bringa, guldish....

    Men får du ett hårstrå i maten så vet du att det var jag som lagade den!

    SvaraRadera