måndag 31 augusti 2009

Hell´s Kitchen

Min lunchkock ringde sig sjuk igår.
Givetvis sent på kvällen.
Inte en sportslig att man hittar nån stand-in med så kort varsel.
Er egen South var tvungen att kavla upp ärmarna i morse.
Första gången jag kliver in och jobbar som kock, så jag drog till med två recept jag var bekant med, och som man kunde förbereda innan och ha i värmeskåp och bara lassa upp när beställningarna kom, eftersom jag även var den som tog beställningen och bar ut maten så var det nödvändigt.
Lunchmenyn idag:
  • Tomatiserade Lammfrikadeller med ris, och balsamico créme.
  • Pestoöverbakad lax med smörslungad färskpotatis, dillyoghurt, och färskriven pepparrot.

Hade en brusha som hjälpte mig att langa sallader och städa och lite upplägg.

Jag var spänd på hur min matlagning skulle tas emot av folket....... det visade sig att alla tallrikar skrapades rena. En dam gick till o med så långt att hon utropade att hon inte hade ätit så gott någon gång under de andra två ägarnas regi....

Jag blev faktiskt förvånad. Jag skulle hälsa kocken sa hon......

Är rätt stolt idag. Tycker jag har rätt att va det!

Nu ska jag laga mat till kidsen.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar