tisdag 18 augusti 2009

Avslappnad

Aaaahh.... ledig igår, och vägrade ta mig an nånting vad restaurang hette....
Ledig idag också, och anledningen till att jag nu kan koppla av är att min kompanjon kör mån-tis själv m personalen.

Haha...tänker på när Hatten stormade ut....
Han sa att det va omöjligt att hålla i alla bitar själv som inköp, städning, service, kvalitet....jag svarade att jag under mina 20 år i branschen aldrig hört nåt löjligare....han önskade mig lycka till med det, och jag svarade tack, för den tilltänkta ersättaren vi just nu konsultade gjorde just allt det och han såg mkt förvånad ut....hehe
I söndags klev en gammal kollega till mig in i köket.
Han städade ur hela köket, lådor...rubbet...levererade mat i perfekt skick....lagade icke fungerande utrustning alt. lokaliserade felen...OCH lämnade köket i mint condition med all mice-an-place gjord! Det var skinande blankt när han gick - prick 20.00!
Jag grät av lycka.

Nog om det.

Inatt sov jag. Min kropp manade mig att sova längre än jag kunde eftersom jag har dagis och skoltider att passa.....jag antar att den behövde det.

Idag ska jag ha tvättstugan och laga middag.
Inget annat.
Bara vara ledig.

Funderar på att börja röka igen.
Skulle va avslappnande att få ta sig en cigg då och då...
Synd bara att det smakar så jävligt.

Imorrn and forever on.....back on track.
Tills dess får telefonen ringa. Och visst fan ringer den!
Nedan har ni min ringsignal....fram till tjejen sätter igång.
Mina barn nynnar den utantill.
Mig håller den på att driva till vansinne.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar