fredag 28 augusti 2009

Ode till en kyl

En av mina bistrotjejer har spräckt glaset på konditorikylen för 20 lax.....den skulle i dagsläget platsa bäst på nåt konditori i nån Brasiliansk favela.

Jag hittade ett inlägg som inte blivit publicerat tidigare.


Handlar om just den dan vi hämtade hem kylen från dess tidigare ägare. Vissa dagar tar det liksom bara aldrig slut.....


Allt började........

08.30 Jag stod i köket iförd bara kalsonger och strök mig sömnigt över min bara mage.....

Skönt att första inbokade möte inte är förrän 11.00

Telefonen ringer.


Det är min kompanjon som påminner mig om bankmötet ute på VÄRMDÖ klockan 09.30 så jag rafsar ihop mig själv och kommer på att jag inte har hunnit skriva ut kontraktet jag behöver till 11.00 mötet så jag packar ner dator och skrivare och papper och allt och tar Krigaren under armen eftersom jag lovat att ta honom med mig och studsar ut till bilen i vilken jag passar på att boka fram 11.00 mötet en halvtimme bara för säkerhets skull och anländer 25 minuter sent till 09.30 mötet som det visar sig att min närvaro inte var nödvändig till och jag bannar kompanjonen tyst.....

Anländer till 11.30 mötet och kan inte hitta mina nycklar som jag är säker på att jag slängde in i bilen men dom fortsätter vara försvunna efter att jag genomsökt bilen i 10 min så jag hoppas istället på att hantverkaren är på plats eftersom han har nycklar vilket det visar sig att han är så jag kommer turligt nog in och min andra kompanjon ringer och frågar om jag har en skruvdragare inför 14.00 mötet men nej det har jag inte och börjar koppla upp dator och skrivare men upptäcker att elsladden till skrivaren saknas fast haha den går ju även på batteri som visar sig va urladdat så jag ursäktar mig med att jag måste åka och hämta sladd fast först måste jag stänga av larmet som utlösts och ingen vet varför men det vet hustomten jag får tag på som visar mig hur man gör och sen hoppar Krigaren och jag in i bilen för att åka hem en snabbis på max 30 min lovar jag fast jag måste hämta hemnycklar hos Indiskan eftersom mina är mystiskt försvunna och väl hemma plockar jag på mig sladd och skruvdragare och tillbaks till krogen med Krigare och allt och ska koppla in skrivaren men det är givetvis FEL sladd så jag känner för att sula skrivarhellvetet genom fönstret men hejdar mig eftersom det skulle bli dyrt och jag är fan redan fattig som en kyrkråtta efter det här köpet men vi testar att skriva kontrakt i morgon igen då och 14.00 sitter vi och slänger i oss på Donken trots att bilen skulle hämtas då och hittar mina nycklar som åkt in i instrumentpanelen innan vi plockar upp bilen på Statoil och åker för att hämta kylen med min kompanjon när vi kommer fram behöver vi medhavd skruvdragare för att plocka ner dörren för att få ut kylen men skruvarna är helt utslitna i gängorna så inte ens Harry Potter skulle kunna få ut dom med magi fast vi får ut alla utom en som vi får borra och slå sönder och får efter timme loss dörrjäveln, medan våra barn (ja han har med sig sin unge också) viner runt som Hjulben och varghelvetet, och den andra kompanjon ringer och frågar vart fan vi tagit vägen och kan baxa ut kylen till bilen men fanskapet är för tungt att lyfta upp i lastbilen fan fan fan hur ska vi nu göra men vi listar ut att trottaren ger oss flera centimer kortare avstånd och jag kallar till mig två fyllgubbar från kvarterskrogen intill för att hjälpa oss baxa upp fanskapet i bilen vilket vi lyckas med men då har vi inget att förankra fanskapet i bilen med men får tag på ett snöre vilket jag ställer mig jävligt skeptisk till med tanke på att det är en glaskyl men det verkar gå bra för han kör vääääldigt sakta trots att vi nu är timme sena till 16.00 mötet som jag ringer och bokar om till i morgon och en servitör från mitt andra jobb ringer och sjukskriver sig så jag fixar en ersättare och till slut kommer vi fram och det tysta larmet är igång igen och jag testar det jag nyss lärt mig men inget funkar men att få ner kylen går bra och Hjulben och varghelvetet är så glada att dom skriker och springer och springer och skriker och en latte sen iväg och handla middag och hem och laga den och natta Krigaren.....


Jag undrar ... vart är den där väggen man kan gå in i och kan man göra det utan föranmälan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar