söndag 30 augusti 2009

Madeleines förlovning


Den här Jonas "jag är uppvuxen i Djursholm och har tillbringat (säger åtminstone inte spenderat) många år på fotbollssplanen" är precis en sån där snedbensslickad filur man vill bitchslappa bara för nöjes skull.......

Jag skulle tyckt att det varit fantastiskt kul om hon valt att förlova sig med en brorsa istället.

Rubriken skulle va nåt i stil med:

"Prinsessan Madeleine och hennes Ashkan....."

Själv ser jag inget fel i det, men jag är fullt medveten om att det finns människor med lite mindre huvuden som ser det som ett måste att partnern till någon av kunglig börd är av rätt europeiskt ursprung.

Precis som man gör med djur. Delar upp i kategorier, och etiketterar. Dalmatiner, schäfer, pitbull. Anka, struts, pingvin. Kaukas, negroid, asiat. Rasbiologi alltså.

Räck upp en hand alla ni som vet vem som är rasbiologins urfader......

Den politiska gruppering han företrädde och ledde, tillhörde högerblocket.

Den politiska gruppering som röstas på av kungahuset-hangarounds "Överklassen" tillhör högerblocket.

MEN kungen har gift sig med en kvinna från Brasilien.
Japp!
En Latina.
La chica loca.
En syrra.

Brasilien är också det största landet i Syd Amerika, en kontinent till vilken många medlemmar av Urfaderns politiska gruppering flydde efter det krig dom förlorade.
Silvia är dessutom halvtyska.

Nej, jag kallar inte kungahuset för nazister.
Det vore att kasta sten i glashus då jag själv är tysk/brasilian.

Jag bara säger: det va en massa intressanta tillfälligheter....

3 kommentarer:

  1. *räcker upp en hand*
    Det är Darwin som ligger bakom den men han tog avstånd från rashygien. När man läser kriminologi får man läsa om en helt sjukt galen gubbe som heter Lombroso som var ett par decennier för Doffe även han. Det var det roligaste kapitlet av alla hundra jag hittills läst för han var inte klok nånstans, ändå har han haft ett jätteinflytande på kriminologin av idag.
    Herregud, jag har blivit en nörd!

    SvaraRadera
  2. För övrigt tycker jag att den andra sessans kille är skitrolig! Titta på honom! Han är liksom en parodi på sig själv!

    SvaraRadera
  3. Ja du ser...det finns olika läror, fast vid närmare eftertanke borde jag nog titulerat "Mustaschen" Gudfader i ämnet, och inte Urfader.
    Nörd? Ingen kunskap är väl någonsin fel?

    SvaraRadera