måndag 10 augusti 2009

Rövgöra

Shit....jag har slitit röv hela veckan.
Sista passet igår va värst....
Efter tre timmars sömn....upp o jobba 16 timmar.
Jag skulle tvätta golvet med en boningsmaskin vilken jag aldrig använt förut men eftersom maskiner är manligt betingat och jag är så jävla macho så tyckte jag väl att en vidare instruktion inte var nödvändig....vilket den faktiskt inte var, men det tog ett tag att bli bra på den.
Efter golvtvätten var det bara iordningsställandet av hela restaurangen kvar......

Om två och en halv timme öppnar vi för första ggn och vi har fått förvarning om att det kommer att vara fullt hela veckan.
redan nu ringer dom och det är kaos..

Det har ju visat sig att vår förstekock är inkompetent i sin roll....visst, laga mat kan han...men han fyller inte en kökschefs roll.

"We need vanilla sauce. Do you know how to make it?"
"What kaaaajnd of vanilla sauce...?"

Äh, sug min röv!

Nu måste jag iväg!

3 kommentarer:

  1. Var ligger det här plejset to be? Vare ska man hänga om man vill vara cool. Jag vill vara cool. Jag kanske kan bli diskare om alla mina framtidsplaner skiter sig.

    SvaraRadera
  2. Det är ärorikt att vara diskare.
    Lite som en samuraj.
    Diskare är inget man blir över en natt.
    Man måste först viga sitt liv till diskkonsten i ett av de uråldriga templen i Uzbekistan.
    Alltså inte bara ett yrkesval - utan mer av ett livsval!

    SvaraRadera
  3. Jag testade den livsstilen en gång. Jag pallade en månad ungefär. Det hade nog iofs mer att göra med att jag fick betalt av arbetsförmedlingen vilket innebar att jag var gratis arbetskraft, än själva jobbet.

    SvaraRadera