tisdag 24 februari 2009

Idiotphone


För ett år sen köpte jag min första smartphone: HTC Dual Touch. Shok nice, cash fem lax, nu är jag fläsh!....en känsla som varade i cirkus två månader innan Tre gjorde just min modell till ett erbjudande.
Skit samma. Telefonen var fortfarande fet.
Sex månader efter mitt inköp började touch-skärmen och ena kameralinsen strula, så jag skickade in den till Anovo som skulle ordna allt på fem dagar. Grymt.

Fem veckor senare får jag tillbaka min lagade telefon.
Sliter upp allt ur förpackningen....laddar in allt jag sparat på datorn....går igenom telefonen....upptäcker att kameran inte funkar överhuvudtaget.
Skickar in telefonen till Anovo igen.

Denna gång tar det bara en månad. Att jag fick den på min födelsedag gav mig aningar om att allt var bra nu. Jag och min telefon var åter ett. Jag laddar upp allt som ska in från datorn. Shu!
Följande morgon ligger telefonen där jag la den kvällen innan....helt död.

Skickar in telefonhelvetet till Anovo igen. Denna gång får jag tillbaka den samma månad. Knarrar lite vid tryck på baksidan, men i övrigt helt okej. Funkar.
En månad senare har knarret blivit ett glapp, och telefonen stänger av sig själv lite hur som helst.
Jag kontaktar Dustin där jag köpte telefonen och meddelar att jag vill returnera telefonen.

Dom ber mig skicka in helvetet tillsammans med alla fraktsedlar. Kvinnan meddelar mig också, på fullaste allvar, att dom ska låta sina tekniker på Anovo se över telefonen och komma fram till ett beslut i returneringsärendet och vill att jag ska va på det klara med att dom KAN komma fram till att dom ska reparera telefonen.............
Har ni anställt någon ny sedan sist??
Kanske nån från Manpower med lite kompetens?
Nisse....hoppas han fixar det här med smartphone.

Det glada budskapet kom däremot att jag visst skulle få en ny telefon.
Ingen tid kunde riktigt anges, men kvinnan kunde väl gissa på en vecka ca.
Det har nu gått två.....
Jag är euforisk.
Det här med smartphone känns riktigt idiotiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar