tisdag 6 januari 2009

mobbning

Läste om "Sanna" som våldtogs på en dejt, och sedan mobbades för det i sin skola.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article4126617.ab

Våldtäkten är illa nog men.......ärligt....
menar alla i Ludvika att ingen absolut ingen såg allvaret i att flickstackarn blev mobbad?
Jag har svårt att tänka mig att lärarna på skolan lyckats missa att kidsen kallar henne för hora....... och fantastiskt att föräldrarna missat att deras dotter mår riktigt, riktigt illa...så till den grad att hon börjar skära i sig för att få ut det onda.

Snubben som våldtog fick samhällstjänst.... och dom skojar inte..... shit vad avskräckt andra killar i området lär bli!
Släng in killen på kåken trots att han bara är tonåring, där han kan bli gosegos åt Ivan Brednacke, för kan man utföra ett vuxenbrott får man väl ta straffet för det också...?

Jag kanske har heeeelt fel....inte är tillräckligt vidsynt och jadda-jadda...men hur svårt ska det va att infoga lite allmänt vett i sina egna och andras barn?

Use bullys for practice to......

4 kommentarer:

  1. Jag missade INTE att Sanna skar sig! Om du bara visste hur fel vinklat artiklar kan bli.

    Sannas mamma!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag är medveten om att dom kan vara riktigt bra på det.
    Skuldbördan å andra sidan lade jag på mobbarna i det här fallet. Jag lägger min förhoppning till, i egenskap av förälder, att alla föräldrar gör allt i sin förmåga för att deras barn ska vara välmående.
    Det gläder mig att du var uppmärksam, och jag är övertygad om att det hade betydelse.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr när vi godkände artikeln så missade vi några saker som va så självklara för oss, som vi visste hur det gått till men som inte stod i artikeln, så när vi läste så tyckte vi nog att alla förstod.

    Tack och lov så skär sig inte Sanna längre, hon har bra stöd från mig (mamma), kurator och vänner. Det har varit en resa som jag inte önskar min värsta fiende. Och det bästa är att Sanna verkar få rätt mot skolan också.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Super!

    Otroligt att du överhuvudtaget lyckats lokalisera min lilla blogg!
    Riktigt inspirerande!

    Jag önskar er allt bäst, hälsa Sanna, och ha en fantastisk dag!

    SvaraRadera