tisdag 5 maj 2009

Uppgradera?

Under perioden då jag och Anovo hade delad vårdnad om min telefon, och man va lite av en varannan vecka-pappa för den lilla manicken, funderade jag på att bara ge upp och byta modell.

Det kan man ju inte göra med barn (har dock hört att vissa gör det med sina fruar), men eftersom det handlade om ett dött ting utan besvarade känslor tänkte jag passa på att uppgradera mig lite. Det fetaste alternativet va ju förstås en Iphone 3G.

Nu när jag tagit del av undersökningar kring dess utlovade prestanda och verkligt utfall, börjar jag fundera på om man kanske inte skulle ta å skita i hela den här hypade teknikrushen helt och hållet och bara ta det tillbaks till 80-talets tegelstenar som faktiskt funkade som utlovat.

Eller varför inte en helt vanlig sten bara, som garanterat funkar som utlovat.



6 kommentarer:

  1. Jag brukar inte ha så stereotyp syn på yttre attribut annars, men nog är iPhone snyggare??

    Är rätt open minded och man ska väl inte avfärda nåt innan man provat.
    Typ.

    Följer hörlurar med förresten?

    SvaraRadera
  2. Fan vad beroende man har blivit alltså.
    Glömmer man mobilen hemma eller får slut på batterier så får man nästan ångestattacker.

    Saknar dagarna man fick gå ut och knacka på någons dörr för att höra om de ville ut och leka.

    SvaraRadera
  3. Ur Stony-ericsson.com:

    "Vid köp utav två Stonys T-0 så ingår fria röksignals sms. Slå T-0 mot varandra för att göra upp elden"

    Klockren bild!! En polare envisas fortfarande med att han en tegelsten ericsson från 90-talet. Liknar nästan den på bilden. Bara antennen som fattas. HAHA

    SvaraRadera
  4. Ja, det där med mobilen är ju helt galet.
    Det är ju nästan panikångest-laddat om man ska möta nån på stan och man har glömt telefonen hemma.

    SvaraRadera