måndag 20 april 2009

Bergsprängaren











Nu har helgen hälsat på igen.
I tonåren stod helgen för party!
Och då, när man just upptäckt supa, så söp man stenhårt.
Försten att däcka vann.
Intresset finns lyckligtvis inte kvar då det idag skulle klassat mig gravt alkoholiserad.

Mitt största problem i dag med fylla är att jag är bekväm av mig och helst vill åka bil hem från krogen. Som bekant verkar inte aina uppskatta att man kombinerar alkohol med bilkörning, hur mycket man än själv hävdar att man kör betydligt mjukare.

I tonåren låg ens största problem i hur man skulle ta sig förbi föräldrarna i vardagsrummet utan att dom upptäckte hur packad man va.


En dag kom jag på lösningen!
Jag låg kvällen innan i min säng och la upp en plan.
Den var skitbra!
Nu skulle jag lura dom!
  1. Gör dig iordning inför kvällen.

  2. Ta med dig din GROSSE graffittimålade bergsprängare ut när du går.

  3. Göm bandaren under hammocken utanför ytterdörren.
    (Ja, vi hade en sån där liten gung-historia stående utanför lägenhetsdörren då den vette ut.)

  4. Parta hur hårt du vill.

  5. Plocka på dig bandaren på väg in.

  6. Håll den rakt framför dig, och använd den som ett riktmärke när du passerar föräldrarna.

Jag trodde det var klockrent.

Jag kan bara föreställa mig hur det måste sett ut när jag klev in knäpptyst och stirrade totalkoncentrerat på bandaren som jag höll i ett krampaktigt grepp med spänd arm RAKT framför mig, medan jag tokvinglade genom vardagsrummet.

7 kommentarer:

  1. HEHEHE
    Man tror at man är så smart.
    Föräldrarna har ju varit unga de också en gång i tiden. De är smartare än vad man tror.

    Jag längtar efter att se vilka tricks våra barn kommer att komma med i sina tonår. HAHAHAHA

    SvaraRadera
  2. Mina barn kommer att sitta på biblioteket..
    Och kommer nån av era små odågor hit så laddar jag bössan

    SvaraRadera
  3. Jag är lugn så länge dom inte hamnar på Mariapol...
    Det jag håller ögonen öppna för är drogerna.
    Vi får väl se vad kidsen hittar på...säkert nåt nytänkande! Hehe...

    Och Blondish.....jaadu, va ska jag säga....educated thugs keep their hustle strong!
    Vi ses på bibblan.

    SvaraRadera
  4. Hittar du dit??

    SvaraRadera
  5. Jodå.
    Förortens bibbla kanske inte är lika imponerande som Stadsbiblioteket, eller t.ex. ute på Kungsholmen men hittar dit gör jag allt.
    Andra ställen jag hittar till är:
    -Polishuset
    -Min lokala polisstation
    -Plattan

    bara för att hålla stereotyperna vid liv...

    SvaraRadera
  6. Ser att jag måste hjälpa dig med ordningen här..
    Plattan
    Polishuset
    Din lokala polisstationen

    Eller dom kanske inte har ngt samband?

    SvaraRadera