tisdag 14 april 2009

Gick ni på den?

Jag har oftast svårt för att lura folk. Alltså, missförstå mig inte - det är inte svårt att luras, men jag vill helst tala sanning.
Jag tror det är svennen i mig.
När jag jobbar däremot utövar jag rätten att lura skiten ur gemene man.
Jag ser det lite som att jag serverar en illusion.
För erkänn - när ni går på italiensk restaurang vill ni bli serverade av en italienare, och när ni går på ett tapashak vill ni bli uppvaktade av en spanjor, och när ni ska käka sushi är det alltid lite lite bättre om han som rullat riset är en sneögd liten jävel i svart liten risrullarmössa. Erkänn!

Ibland går det inte som man vill.

Eller så orkar man bara inte hålla på och tramsa längre.
Då kan man bara rädda situationen med humor.
Egentligen söker man bara ett avslut.


"....Pasta Linguine ai Frutti di Mare!"
(med bästa italienska uttalet en la stada)

"Ah! Äkta italiensk mat, på en äkta italiensk krog, serverat av en italienare! Det kan inte bli bättre!........guuud så fint upplagt! Åh, blåmusslor - gud så gott! Säg mig...vad heter blåmusslor på italienska?"
"Jag har inte den blekaste, jag kommer från Brasilien."
"Hahaha....vad pratar man där då?"
"Portugisiska."
"Är inte alla latinska språk snarlika?"
"Jo, förvisso."
"Vad heter blåmusslor på portugisiska då?"
"Ingen aning du, jag är adopterad. Smaklig måltid."

8 kommentarer:

  1. Alltså...
    Jag gick inte på att du var fd statsministern.

    Men jag undrade lite ifall du slutat blogga.

    Skön avslut i sånt fall... och på första April också.

    Grattis till det nya jobbet!!!

    SvaraRadera
  2. Haha..nej det trodde jag inte heller!
    -och Tack!

    SvaraRadera
  3. Syjuntan är tillbaka!!

    För mig spelar det inte så stor roll vem som lagar maten.
    För man vet att man hittat rätt restaurang när barchefen bjuder på en karaff vin,kocken vet att det ska vara medium rare och servitören frågar hur mamma mår..

    SvaraRadera
  4. Ja, så klart! För gratis är gott! Klart det inte är lika intressant att äta och dricka gott när man går ut som att få det gratis. Om personalen dessutom vet att om dom sweettalkar min morsa tillräckligt så kan dom få den angenäma underhållningen att få se mig njuta av det oxiderade vinet tillsammans med överblivna lunchbiffen som legat ute i rumstemp sedan e.m. men som jag i min enfald kommer ta för medium rare. Any crap will do if it's free - just bring it on! Eller.......?

    Yess - the sawguerilla is back!

    SvaraRadera
  5. Nej nog har jag råd att betala för mig.. Men jag råkar gilla att få ett ton av bekräftelse för min kvinnlighet.
    Så Du menar att jag ska böna och be f a få betala??
    Du som jobbar i branchen.. Varf vill dom bjuda överhuvudtaget? När dom Kan få pröjs..?

    SvaraRadera
  6. inte den blekaste

    du måste va något outstanding helt enkelt

    SvaraRadera
  7. Men vaffa!!!????
    ÄR inte du statsministern???
    I could have sworn...

    SvaraRadera
  8. Nja det sker ju inte på regelbunden basis precis..
    Men det air kul när det händer..
    Ha en bra kväll..

    SvaraRadera