måndag 27 april 2009

The Cheezier Snack

En produkt jag verkligen saknar.
Fortfarande.


Internatet.

En dag satt jag och mina kumpaner o tramsade oss över ett par ostmackor inne i matsalen på elevhemmet.
-Åh! Utsökt!
-Verkligen fantastiskt!
-Krämigt nötig....
-Robust karaktär!
Plötsligt glider vår vän Thiago förbi vårt bord.
-Thiago!
Har du smakat den här makalösa osten?

-Nej, vaddå??

-Jättegod!
-Verkligen! Mmmmm....-Vad är det för slags ost då?
-Flensost heter den. En exklusiv liten historia från Flen. Gå in i köket och be husorna om lite.

Varpå Thiago går in till våra robusta köksdamer.
Snart hör man ett vrålskratt från köket, följt av en bestämd kvinnoröst som säger:
Ut med dig unge! Komma hit och dumma dig med sånt trams! Skulle du vara rolig nu? Ut ur köket med dig!

Thiago studsar ut genom köksdörren fortare än man hinner säga Flamberingsvagn!

Något oförstående är han kring vad som egentligen hände.....och möts av hur vi formligen ligger över bordet och asgarvar.


Stackars Thiago.


6 kommentarer:

  1. Min pappa är från Flen..
    Gör det mig till en exklusiv liten historia då?

    SvaraRadera
  2. Tveklöst.
    Fast är du som flensost är du mer ett livets avskrap PRESENTERAT som en exklusiv liten historia.
    Se så, ut ur köket med dig.

    SvaraRadera
  3. Jag är mer som en karamell..

    SvaraRadera
  4. HEHE

    En klassiker!!!
    HAHA vi fick en att fråga det på hemkunskapen i högstadiet. Att han hette Micke Sperm gjorde det inte lättare att hålla sig för skratt.

    SvaraRadera
  5. Insikten kommer som en käftsmäll..

    Lika elaka båda 2

    SvaraRadera