lördag 25 juli 2009

Den lede Fi

Kära Feministiskt Initiativ.

Nu när ni har hållt på några år, och det (oavsett vilka siffror ni kan tänkas dra till med) inte har gått så bra för er.....hade jag tänkt förklara för er varför.

Världen är i stort ett mansdominerat samhälle, något ni är fullt medvetna om.
Av Sveriges män har en övergripande majoritet gjort lumpen.
När man fullgör sin militärtjänstgöring i Sverige får man lära sig att Sveriges gränser med alla medel ska försvaras från fienden.
Det präntas in i ryggraden på varje svensk man under denna tid.

Militärjargong för fienden är Fi.


Jag vet inte om det här är en miss från er sida, eller en medveten provokation, men med tanke på att kvinnorna bakom Feministiskt Initiativ är intelligenta kvinnor är jag mycket förvånad.

Ja, jag vet att ni är backade av diverse män, och det förvånar mig ännu mer att ingen av dessa valt att berätta vilka instinkter ni triggar bara med hjälp av ert partinamn.

Därför betraktas ni som ett lika seriöst alternativ som Piratpartiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar