tisdag 21 juli 2009

Troféer

Brännan börjar lägga sig innan jag ens hunnit skryta med den.
Jag såg ut som á la carte när jag klev av planet, nu ser jag ut som vilken förortsblatte som helst.
När färgen gått bort helt har jag iaf ett par grejer jag varit förutseende nog att inhandla som förhoppningsvis kommer påminna mig om att jag haft semester.

Nu snackar vi utöver flip-flopsen, och badskorna som man va tvungen att köpa då det bara finns stenstränder i Nice, och visst är man macho och tänker: Jag behöver inga fjolliga jävla badtofflor, det är väl bara att bita ihop och knalla.. så ändrar man uppfattning efter endast ett försök att ta sig fram på stendynerna....utan jag menar faktiskt i första hand flaskan.


Jo, sprang på en Blantons Special Reserve för ett par hundralappar mindre än vad den skulle kostat här hemma i sverige. Det svåra är att hitta den om man inte har några restaurangleverantörer i bakfickan ;)
Det är alltså en Bourbon, men smakar inte i närheten av den raggardynga bourbon vanligtvis är, utan mycket mer vanilj och kola med en lenhet som får den bäste av whiskeykännare att gissa på rom eller nån whiskeylikör.
Sen har jag iofs fått veta på omvägar att spriten i Nice är så billig för att allt bara är billiga kopior från Marocko, men det lär ju visa sig när man korkar upp flaskan!
Can't fake this, son!

Grej två är mera bling i min tillvaro.
Låt mig predika lite om bling.
Som Man ska man inte gå omkring med guldish hängande på handleden, runt halsen, och på fingrarna då det bara får en att se ut som ett troll på tillfälligt besök från Stora Skogen.
Som Man ska du heller inte pryda dina öron med diamanter då det bara är fjolligt och förmedlar en önskan att vilja träda in i en mer kvinnlig roll, helst innefattande penetration.
Det enda bling en Man ska bära utöver vigselringen är klockan:



Den ser mest stor och blaffig ut på bild, det gör den inte i verkligheten.
Vi stod redan på flyplatsen och blev passerad av Victoria Silverstedt på sin väg hem (?) från Troppan....oooh la la....när jag fick syn på den här lilla snyggingen (klockan alltså) och fick ett oemotståndligt ha-begär. Den kommer se grym ut till kostymen, och till vita utstyrslar.

Dags att laga frukost!

2 kommentarer:

  1. Men vad fan; Du slår ju inte ens min charterbränna. Blatteblod-Islandsblod (somavnaturligaorsakerinteenskanstavatillbränna) 0-1

    SvaraRadera
  2. Va snackar du jao? Du stavar shok bra brenna!

    SvaraRadera