söndag 19 juli 2009

Hemkommen från Nice 2

Borta bra men hemma.....va faan...!!

Kidsen slänger sig i soffan för att spela Xbox som dom stått utan i en vecka......och ca tre minuter in i spelandet kajkar teven ur!
Hela bilden fryser och börjar flimra i olika färgskalor.
Hur har detta gått till??
Teven har stått urkopplad från eluttaget hela veckan och ingen har varit inne hos oss......inkopplad i antennuttaget har den ju förstås varit....och ett hejdundrande åskväder har det varit också ett par dagar innan får vi veta.....men och??

Jag ringer support och håller på då teven trots allt har mindre än fyra år på nacken......det visar sig att vår försäkring gick ut efter tre år.......några månder sen mao......och alla jag pratar med svänger sig med den tydligen så populära frasen: "Med tanke på hur gammal din TV är...." som om det vore värsta trälådan vi snackade om och inte den 42 tums plasma jag ser framför mig.

Vi lyckas till slut dra slutsatsen att det troligen är TVkortet som dragit och att det kommer att kosta en tio lax att byta ut det...dvs lika mkt som en helt ny 42 tums skulle kosta.
Vi la ut det dubbla för lite drygt fyra år sen.
Nu är det bara att skjutsa iväg vår gamla, gamla teveapparat till tippen.

Jag ska fasiken passa på att unna mig ett helt biosystem vid köpet av min nästa platt-teve, som jag nog också ska passa på att vräka på lite med.
Va sägs om en 50 tums, ett biosystem, och en extra teve i sovrummet, en liten till min äldste, och en teve till Indiskans nya hem, och ..... nä det får fan räcka.
Kanske en teve i köket så att jag kan laga mat tillsammans med Rachel Rae......nä

Vi spanade in i våra köksskåp som vi faktiskt rensade innan avfärd........inte tillräckligt bra då det luktade död i ett av dom, och Indiskan lyckades gräva fram en plastpåse med rinniga sötpotatisar som möglat järnet.

Välkommen hem ditt bruna fanskap!

2 kommentarer:

  1. welcome back! Hoppas allt löser sig med din tv och att du är på hugget för allt som komma skall!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Löser sig o löser sig....det är ju bara att hosta upp stålarna innan ungarna börjar skrika.
    Att leva utan teve är tydligen otänkbart.....barnen verkar inte veta riktigt vart dom ska ta vägen.

    SvaraRadera