onsdag 11 mars 2009

Årets sämsta '08

John Legend va i stan.
Hade velat gå.
Dessvärre är det så att när man jobbar så jobbar man kväll, och när man inte jobbar måste man faktiskt avsätta tid till familjen, så det blir att sålla bort och välja det man vill gå på med omsorg.
John Legend blev bortsållad.
Så här i efterhand så tycker jag väl att jag kunnat sålla bort nån av mina andra mindre lyckade evenemang, men det är ju som sagt omöjligt att veta i förhand vilka som kommer att suga och vilka som kommer att vara guldkorn.
Som Jay-Z.
Det sög nåt infernaliskt.

Man hade faktiskt förväntat sig något bättre från the CEO of HipHop.
Slutsåld Globen? Créme de la créme of Stureplan var där. (bara det skulle varit varning nog)
Bekanta uttalade sig i inspelning från den grandiosa efterfesten att Jay-Z självklart hade gjort en fantastisk show. Kritiker rosade showen som det bästa på länge.
Er egen South drar sig inte för att avslöja sanningen nu när hypen sedan länge dött och ruttnat.
Ni som inte fick biljetter till Jay-Z eller av annan orsak inte gick - missade inget!
Jay-Z var nog det sämsta under '08.
En vuxen karl som går omkring och fånler till "Umbrella-a-a-eh-eh...." som kanske är en av de mest intelligensbefriade låtarna som någonsin proddats.
"-You like that huh?"
HELL NO I don't like that! I came to see Hip Hop.......Mr."CEO of....... HipHop".
Fantastiskt hur många människor man kan få med sig i en hype med otroligt mycket pengar.
Det bästa: Champagnen i den Taittinger-brandade baravdelningen.
Jay-Z sög.
Basta!


Ni vet monstershowen som dök upp med Mos Def, Supernatural ..mfl.
Ja just det - evenemanget som lånat sitt namn av en av LL Cool J's första monsterhittar: Rock the Bells.
-Sög också!
Jag vet att alla ni skallar där ute slår er för pannan nu och undrar hur fan en kille som jag kan sitta och såga två av de mest mestaste evenemangen under hela '08........kanske handlar om att jag inte bryr mig. Suger det så suger det.
Allt började som vanligt.
Bekanta. Handslag.
Ivan från Klockrent stod utanför och grillade några snubbar med micken.
Baby J gled runt och gjorde insidereportage.
Min superhiphop-guddotter gled fram med sina bitches i släptåg......
Kärlek & gemenskap i huset.
Allt var bra.
Indiskan ville ha bubbel. Dom hade bara skit i plastglas men va fan.....hade inte väntat mig bättre där....nöden har ingen lag.
Allt fortfarande bra.
Kul att se svenska legender som Blues på plats.
Supernatural äntrar scen och river haket. Så jävla bra!
Resten var en medioker sörja.
Jag och Indiskan lämnade haket innan Mos Def mumlat klart.

Åsså skippar man John Legend.....

2 kommentarer:

  1. Jay Z alltså.
    Han körde ju de låtar man ville höra. Synd bara att konserten var 30-40 minuter lång.
    Adam Tenstas gig tog längre tid.
    Kul att se Jay Z live, synd att den inte var värt det.

    SvaraRadera
  2. Riktigt klent från någon som kallar sig för VD av kulturen.
    Adam tog längre tid på sig, ja....synd bara att man inte är ett speciellt stort fan av honom.

    SvaraRadera