fredag 13 mars 2009

Lufttryck (kroghumor 2)

Bland krogpersonal är det kutym att spela nykomlingar ett spratt.
Desto finurligare, desto roligare.


Jag jobbade på ett litet hak på söder.

Bakom baren fanns det ett litet flipperrum.

Mitt under service säger jag till nykomlingen vi hade att vi har fått klagomål från gästerna att luften är dålig inne i flipperrummet, och han nog bör kila in lite snabbt och kolla lufttrycket.

"Var gör man det då?"

-"Har ingen visat dig det??"

"Nä!"

-"Det sitter ett stort vitt skåp på väggen (proppskåpet) kolla där inne du ser det direkt."

Gröningen springer in, men kommer tillbaks nästan direkt.

"Jag hittar inget .... jag vet inte vart jag ska kolla."

-"Ok. Jag springer in och gör det strax. Kan du ta hand om gästerna där borta istället. Påminn mig om att visa dig hur man gör sen."

Gröningen påminde mig givetvis när det lugnat ner sig.
Inför publik.
När övrig personal började fnissa trillade poletten ner.

3 kommentarer:

  1. Är det en fäbless du har? Att driva med nykomlingar?

    SvaraRadera
  2. Haha...neejdå.
    En tradition på krogen.
    Speciellt bland yngre.
    (vilket, om man är uppmärksam, är en info man kan ta del av i toppen av alla kroghumor-inlägg)

    SvaraRadera
  3. *Noterat*
    Men det är kul. Fler på lager?

    SvaraRadera