måndag 2 mars 2009

Obama


Jag kan faktiskt inte dra ut på det längre; jag måste ju kommentera årets i särklass största händelse, en händelse som kommer att färga hela historien:
Barack Obamas presidentskap!
Obama verkar vara en bildad man med sunda åsikter, och ett genuint intresse att ställa allt fel till rätta. Äntligen.
För alla er som inte fattade det:
Han verkar shok nice!
Jag tror på honom.
Ja, jag tror verkligen att det här kan bli riktigt bra!
Det kan ju knappast bli sämre än den lallande byfånen som va innan honom...

Jag skiter personligen i vilken hudfärg Amerika's president har, men det är en stor grej eftersom Amerika är ett så motsägelsefullt land och det ska bli riktigt intressant att följa utvecklingen.

Det fanns ju trots allt en tid då det här var en omöjlighet, och hip hopen omfamnade möjligheten till provokation:





Det gläder mig att Prinsen inte fattar grejen. -"Jaha. Han är brun....och?" Fast han är ju trots allt en elvåring med en halvbrasilianare till pappa, och en halvindiska till mamma, plus en hel drös av bruna, svarta, grå, blå, gula, orangea, röda, och vita människor som springer in o ut i vårt hem, och då kanske det där med en aning brunare president borta i U.S.A. inte gör nån direkt skillnad.
Jag har försökt att infoga lite medvetande i Prinsen genom att berätta om den vite mannens brott gentemot de flesta andra raser genom tiderna, och i synnerhet den svarte mannen, men jag tror inte han fattar grejen ändå. För honom är en person bara en person, inte en färg. Han väljer självmant att döma människor i sin omgivning efter deras handlingar. En person kan aldrig vara svart, men han kan vara snäll.
Jag tror jag ska låta bli att rota mer i hans åsikter kring det ämnet för det kan nog inte bli mer fantastiskt.

Så....all is good?
Jag undrar det.....Amerika är ju ett riktigt motsägelsefullt land och även om O. är folkvald så finns det folk som hatar allt han representerar.
Hat i Sverige innebär insändare till ortstidningen.
Hat i Amerika innebär att man går lös med älgstudsaren.
I egenskap av djupgrävande journalist var jag tvungen att spana in Ku Klux Klan's hemsida, då dom representerar allt som bara kan gå fel, och det har gått så väldigt fel här.
I deras ögon är dom nu kuvade, hjälplösa offer av ett raskrig som i denna stund pågår runt omkring dom, och alla vita som röstat på Obama har vilseletts.
En riktigt underhållande sida att gå in på om man inte är svag till sinnet för det finns mycket dumheter att läsa här.
Jag hoppas innerligt att deras fanatism inte sträcker sig längre än till broderliga ryggdunkningar, och att O. får leva hela sin mandatperiod ut.

-Slam some teflon on that muthaf**!!-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar