tisdag 3 mars 2009

Vitast i världen



För några år sen blev jag och Dj Lord vänner genom våra respektive.

Jag tog på mig att vara hans guide i sthlm när han dök upp för att hälsa på sin brud som bodde i en av sthlms förorter, och vi klickade direkt. Han va en skön snubbe. Det va lite svårt att smälta att jag satt bredvid en medlem av en av de mest legendariska grupperna genom tiderna, samt att Terminator X valt att hoppa av för att driva strutsfarm på heltid. Även Lord hade svårt att smälta de här grejerna. "I can't believe it myself, man....I'm a member of Public Enemy!"

Lord i grönt.

När PE kom till Sverige för att uppträda på Debaser ringde Lord mig och ville hooka upp i mån av tid.
Chuck styr tydligen gruppen som en mindre armé med träning och tider att hålla.
Lord valde att ta bondpermis för att svinga ett par bägare med er egen Southish. Lite lulliga gled vi sen in backstage.
Rummet är givetvis ett hav av mörka killar, hälften i cammo-outfits (vad hade ni väntat er?), och Lord säger med bestämd röst:
-"Hey everybody, this is my brother South!"
Det blir knäpptyst i hela rummet.
Allas blickar är på mig.
Jag hinner tänka: Kanske inte rätt grej att raspla ur sig i en pro-black församling.
Någon säger med ett leende: -"What was that, Lord?"
Lord: -"I said: This is my brother South!
Jag gick sedan runt och skakade hand med alla.
Har fan aldrig känt mig vitare i hela mitt liv.


2 kommentarer:

  1. HAHA..

    borde ha kompletterat med träpjuck, grovsnusprilla, och blå-gul truckerkepa med texten: "I fuck for sweden"

    SvaraRadera
  2. HAHAHA Den var bra!!!
    Cotton Eye Joe som ringsignal!

    SvaraRadera